Напоминание

Формирование фонетических навыков на уроках французского языка


Автор: Глазунова Елена Викторовна
Должность: учитель французского языка
Учебное заведение: МБОУ СОШ № 47
Населённый пункт: Забайкальский край,город Чита
Наименование материала: Использование фонетических упражнений на уроках в соответствии с ФГОС
Тема: Формирование фонетических навыков на уроках французского языка
Раздел: среднее образование





Назад





1. Translate.
a)An aisle, a pocket, to be a pain in the neck, to get rid of smth, a queue, baggage, a trolley, a written confirmation, to unpack, to check-in. b) Посадочный талон, рейс, знак, вовремя, огромный, бронировать, пассажиры, память.
2. True or false
1.Глаголы, стоящие после can, could, must, may употребляются без частицы to. 2. Глаголы can, could, must, may изменяются по лицам и числам. 3. Отрицательная форма глагола can образуется с помощью вспомогательного глагола. 4. Глагол can в форме Past Simple имеет форму could.
3. Put the verbs in brackets in the right form to complete the sentences.
1. You must be ready by half past two. Your train (leave) at three. 2. A:The phone is ringing. B: I (answer) it. 3. A: I’m hungry. B: I (get) you something to eat. 4. A: I (go) to the cinema tonight. B: I (go) with you. A: Great idea! It (be) fun!
4. Put the verbs in brackets in the Present Simple or the Future Simple.
1. Tom (not go home) until he (finish) this task. 2. Mary (phone) you when she (be) ready to go out. 3. Mum (not worry) unless somebody (tell) her about it. 4. I’m not sure if Mike (arrive) tomorrow. He hasn’t phoned yet. 5. If you (listen) to me, you (make) the right decision.
6.If there (be) two queues, yours always (move).


В раздел образования